Of je nu in een rock-, ska-, punk-, soul-, indie-, reggae- of countryband wilt spelen - in Band Hero voor Wii kun je een echte artiest zijn!
Band Hero van Activision, de makers van Guitar Hero, is een perfect muziekspel gemaakt voor de hele familie. Met meer dan 65 nummers, gekozen uit verschillende muziekstijlen en verschillende decennia, ben je ervan verzekerd dat iedereen aan z'n trekken komt. Of je met je band de verschrikkelijk moeilijke uitdagingen aangaat of gewoon lekker muzikaal bezig wilt zijn met vrienden en familie, met Band Hero kan het allemaal.
Band Hero is een kwestie van oppakken en spelen maar: vocalisten kunnen heerlijk meezingen met de tekst die op het scherm staat en voor bassisten, gitaristen en drummers verschijnen op het scherm gekleurde tekens (die je ook terug vindt op je instrument), die aangeven wanneer je welke knop moet indrukken. Het enige wat je nodig hebt is een beetje ritme en de durf om het een keer te proberen - voor je het weet waan je je een echte artiest en ben je onmisbaar in de band. Aangezien elke speler een eigen moeilijkheidsgraad kiest, kan zelfs een beginneling in dezelfde band spelen met iets (of veel) meer ervaren spelers.
Naast de gebruikelijke spelstanden, waarin je speelt voor een zo hoog mogelijke score, heeft Band Hero de spelstand Party Play. Hierin kan iedereen op elk gewenst moment met een druk op de knop meedoen of stoppen. Voor diegenen die hun vaardigheden tot het uiterste willen testen is er Rockfest, een verzameling van uitdagingen die variëren van belachelijk makkelijk tot ongelooflijk moeilijk. En wanneer je vrienden niet langs kunnen komen, kunnen ze ook vanuit huis meespelen: maximaal 8 spelers kunnen via Nintendo Wi-Fi Connection uitdagingen samen te lijf gaan. Dus smeer die stembanden, kraak die vingers en geef het concert van je leven.
Wist je dat je niet eens hoeft te zingen of een instrument hoeft te bespelen om bezig te zijn met Band Hero? Er zit namelijk een persoonlijk tintje aan - met de Mii Freestyle-stand ben jij aan het spelen terwijl je Mii het podium bestijgt. Er is zelfs een mogelijkheid om video's te maken van je Mii die uit z'n dak gaat en deze te delen met je vrienden.
Diegenen die niet meespelen in de band hoeven niet vanaf de zijlijn toe te kijken - Het publiek kan via de Nintendo DSi of Nintendo DS een nieuwe lijst met liedjes samenstellen terwijl er gespeeld wordt. Maar zelfs de grootste artiesten zijn nergens zonder hun mensen achter de schermen. Met de Nintendo DSi en Nintendo DS kunnen je vrienden meehelpen via de Mii Freestyle Mode Stage Manager: Hiermee regisseer je het concert op je Nintendo Wii, bestuur je de lichteffecten en mag je zelfs het vuurwerk aansteken! Of laat een Wii gitarist en een Nintendo DS roadie het samen opnemen tegen een ander duo in de spelstand Roadie Battle. Wanneer je ook Band Hero op je Nintendo DS hebt, kun je deze via Nintendo Wireless Connection aansluiten op je Nintendo Wii voor exclusieve nieuwe inhoud voor beide spellen!