Call of Duty: World at War verandert de gevechtsinstructies. Het tweede Call of Duty-spektakel voor de Wii brengt je niet alleen naar het front, het laat je ook deelnemen aan de beslissende momenten van de heftigste en meest genadeloze confrontaties aan het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Van de resten van Rusland en de ruines van Berlijn, tot de stranden en jungles van de eilanden in de Pacific, de veranderlijke actie tijdens deze gevechten houden je constant op het puntje van je stoel, of je nu je eentje de campagne speelt, of tegen andere spelers strijdt via de Nintendo Wi-Fi Connection.
In deze beslissende gevechten speel je met een Amerikaanse marinier of een Russische dienstplichtige. De missies vinden plaats in Europa en de pacific, waarbij je zowel te voet als aan boord van verschillende voertuigen zult strijden. De meedogenloze en grimmige chaos van deze gevechten dwingt je nauw samen te werken met je strijdmakkers om de heftigste en felste gevechten uit de oorlog te overleven.
Call of Duty: World at War herdefinieert de WO2-spellen met een ongecensureerde ervaring die zich kenmerkt door unieke vijanden, adembenemende vuurkracht en steeds weer veranderende situaties met Kamikaze-strijders, Banzai-stormlopen en verrassende tactieken. Ook de geheel nieuwe, coöperatieve gameplay en explosieve beelden dragen bij aan een unieke beleving van de strijd.
Voor het eerst in de Call of Duty-franchise, is het op de Wii mogelijk om met een tweede speler samen te werken. De tweede speler kan wanneer hij maar wil inspringen door simpelweg een Wii-afstandsbediening te activeren, waardoor een tweede vizier in beeld verschijnt. Hiermee levert de tweede speler extra vuurkracht en dekking.
Call of Duty: World at War is ook geoptimaliseerd voor de Wii Zapper. Je kunt heel gemakkelijk de controllerinstellingen veranderen om het hele spel met de Zapper te spelen, waarbij speciale bewegingsfuncties en een aangepaste knoppenindeling zorgen voor een vlekkeloze Call of Duty-ervaring.
Hoe versla je een vijand die bereid is te sterven voor zijn zaak, niets wil weten van overgave of terugtrekking en tot zijn laatste ademstoot blijft vechten? Het wordt niet gemakkelijk, maar gewapend met de Wii-afstandsbediening ben jij de juiste soldaat voor deze klus.