Disney Universe
Reis naar een wereld vol legendarische personages en beroemde omgevingen, en beleef een nieuwe vorm van Disney-magie op de Wii!
Disney Universe geeft meerdere spelers de kans om zich als hun favoriete helden te verkleden en op ontdekkingstocht te gaan in zes werelden die zijn gebaseerd op klassieke films van Disney en Disney Pixar. Laat je betoveren door kleurrijke omgevingen in de werelden van Aladdin, de Leeuwenkoning, Alice in Wonderland, Monsters Inc, Wall-E en Pirates of the Caribbean. Elk gebied zit tjokvol geheimen om te ontdekken en hindernissen om te overwinnen!
Je kunt elk moment van het hoofdverhaal beleven met één tot vier spelers. Geniet van gevarieerde levels vol platformactie, pittige puzzels en lastige vijanden. De uitdagingen in elke wereld veranderen op basis van het aantal spelers, waardoor je elke trip door Disney Universe weer anders beleeft! Het spel herkent ook het vaardigheidsniveau van de spelers en past de moeilijkheidsgraad daarop aan, zodat iedereen zich opperbest zal vermaken.
De multiplayer-spellen ontaarden al snel in hectische actie, waarin je het ene moment nog samenwerkt, en het volgende elkaar probeert af te troeven. Je wordt beloond voor teamwerk, en soms kun je een vijand ook alleen samenwerkend verslaan. Maar als je aan het eind van het level de hoogste score wilt hebben, moet je soms ook aan je eigen belang denken en de spectaculaire power-ups pakken voordat je medespelers dat doen!
De grote charme van het spel heeft alles te maken met de mogelijkheid om je personage te verkleden met diverse Disney-kostuums. Disney Universe laat je 45 kostuums van klassieke personages aantrekken, van Captain Jack Sparrow tot Minnie Mouse en van Goofy tot Nemo. Elk pak geeft de drager ervan unieke vaardigheden die je kunt verbeteren om je personage steeds sterker te maken. Om je kostuums te verbeteren moet je in de omgevingen naar sterren zoeken. Je kunt ook munten verzamelen waarmee je in de kostuumwinkel nieuwe pakjes kunt kopen.
Naast munten en sterren kun je allerlei andere dingen verzamelen. Met sommige bonusvoorwerpen kun je toegang krijgen tot speciale tekeningen en muziek van Disney. In elk level vind je ook verschillende specifieke uitdagingen die je kunt voltooien voor superhoge scores en nieuwe content. In multiplayerspellen dragen de verzamelde bonussen bij aan de scores die aan het eind van elk level worden berekend om de winnaar te bepalen.
Stap binnen in Disney Universe, verkleed je als je favoriete personage, en geniet van de vele bekende gezichten en nieuwe situaties op de Wii!