ExerBeat
ExerBeat voor Wii maakt het voor iedereen gemakkelijk om te trainen met ritmische routines die variëren van danspasjes tot gevechtsbewegingen. ExerBeat bevat maar liefst 155 oefeningen die je uitvoert met bewegingen van de Wii-afstandsbediening, en optioneel ook met het Wii Balance Board, de Wii-afstandsbediening Plus of het Wii MotionPlus-accessoire. Zo verander je je huiskamer in een handomdraai in een fitnessclub!
De 155 oefeningen zijn verdeeld in acht categorieën: Hip Hop, Latin Dance, Aerobics, Boxercising, Karate, Karate Forms, Yoga/Pilates en Stretching. Welke soort oefeningen je ook kiest, de trainer in beeld legt altijd duidelijk uit wat je moet doen. Beweeg je lichaam samen met de Wii-afstandsbediening op de maat en je krijgt na je workout meteen te zien hoeveel calorieën je ermee hebt verbrand. Je kunt ook een speciale serie oefeningen op maat samenstellen, bijvoorbeeld gebaseerd op de tijd die je hebt, de intensiviteit van de oefeningen of het trainen van bepaalde lichaamsdelen.
Naast de standaardoefeningen richt ExerBeat zich ook op jongere spelers met een speciale Party Fitness-stand. Party Fitness bestaat uit vijf gevarieerde spellen: Pirate Attack, Pizza Toss, Swimming, Dance Fever en Wall Smasher. Alle vijf zetten ze spelers in beweging om grappige uitdagingen te voltooien in kleurrijke omgevingen.
Je kunt in alle standen met twee spelers tegelijk trainen en strijden voor de hoogste score. Als je in je eentje speelt kun je nog steeds zien hoe je ten opzichte van vrienden en familie presteert dankzij de klassementen en grafieken die de vorderingen van verschillende spelers in kaart brengen. Voor nog meer competitieve uitdagingen zit je goed in de Around the World-stand! In deze speciale bonusstand reist je Mii-personage rond de wereld - waarbij het aantal gereisde mijlen wordt bepaald door je trainingsvorderingen in het spel. Het is niet alleen stoer om je Mii-personage heel ver te laten reizen, het geeft je ook de kans om fascinerende feiten te leren over de landen waar hij of zij doorheen trekt.
Om je ExerBeat-ervaring naar een hoger niveau te tillen, kun je ook gebruik maken van het Wii Balance Board en de Wii-afstandsbediening Plus of het Wii MotionPlus-accessoire. Zo maak je je oefeningen nog nauwkeuriger en intensiever, met mogelijk nog meer verbrande calorieën. Maar vergeet niet: met slechts een enkele Wii-afstandsbediening kun je ook al van ExerBeat genieten!