Fit Music
Training en muziek gaan hand in hand, net als aerobics en zweetbandjes! Of je nu ritmische fitnessoefeningen wilt doen, of tijdens de training wilt luisteren naar je favoriete nummers, in deze titel kan het allemaal. Fit Music is een uniek trainingsspel voor de Wii, met verschillende fitnesscombinaties en aangepast aan jouw persoonlijke behoeften. Om te beginnen wordt er een fysieke analyse gemaakt, zodat je kunt zien hoe het er voorstaat met je lichamelijke conditie en je de te bereiken doelen kunt bepalen. Het spel is leuk en kan eenvoudig worden gespeeld. Volg simpelweg de bewegingen van het personage in beeld om aan je fitnesstraining te beginnen!
De oefeningen in Fit Music zijn samengesteld door de Europese fitnesskampioene Patrizia Salviato, een professionele coach die in het spel dienstdoet als jouw persoonlijke instructeur. Het spel is voorzien van twee energieke spelstanden: een uitdagende Fit Dance-stand, waarin je je lichaam in beweging brengt op de maat van vijftien internationale Dance hits, en de uitgebreide spelstand Training, met een grote verzameling dynamische trainingsprogramma's. Die programma's zijn gebaseerd op je lichamelijke conditie, die is bepaald aan de hand van de gegevens die bij het creëren van je spelprofiel werden verzameld. De verschillende niveaus passen bij je lichamelijke conditie, en natuurlijk wordt de training zwaarder naarmate het niveau stijgt!
Behalve van de twee spelstanden, kun je ook gebruikmaken van de handige functie Calorie Counter. Die is ontwikkeld in samenwerking met prof. Antonio Giordano van de Human Health Foundation en de S.H.R.O (Sbarro Health Research Organization). In dit onderdeel leer je over voeding, en kan de calorieënteller je helpen bij het volgen van een beter dieet. Dit, in combinatie met de training in het spel, kan je helpen om je lichaam te ontgiften, je metabolisme te verbeteren, en maakt je bewust van een betere conditie en balans.
Je kunt snel en eenvoudig aan de training in Fit Music beginnen. Nadat je lichamelijke conditie is bepaald, ontvang je verschillende kaarten met trainingsprogramma's. Het doel hiervan is om ten minste vijftig punten per kaart te verdienen, om nieuwe oefeningen te ontgrendelen. In je profiel wordt je voortgang continu bijgehouden, waarbij je kunt proberen om in de algemene Fit Music Index een score te behalen die zo dicht mogelijk in de buurt komt van honderd punten. Je doet de oefeningen door de Wii-afstandsbediening in je rechterhand vast te houden, en Patrizia's bewegingen en scherminstructies te volgen. Ze begeleidt je tijdens de vermakelijke en steeds uitdagendere oefeningen, die elk bestaan uit een warming-up, een training en een cooldownfase. Dit alles wordt gestuurd door de bpm (beats per minute) van de dancemuziek uit de soundtrack. In sommige oefeningen kun je zelfs gebruikmaken van het Wii Balance Board!
De werking van de Fit Music Fit Dance Section verschilt van de Training Section. Er zijn in eerste instantie slechts zeven dancenummers beschikbaar, maar door punten te scoren met je uitvoering kun je er nog eens acht vrijspelen. Alle vijftien nummers zijn afkomstig van beroemde, internationale dj's. De nummers zijn verdeeld over drie categorieën, afhankelijk van het moeilijkheidsniveau, en voorzien van een, twee of drie sterren. Bovendien kun je het met drie vrienden tegen elkaar opnemen in een fanatieke danswedstrijd met elk van deze nummers! Wie had ooit gedacht dat fitness zo leuk kon zijn?
Met Fit Music heb je een compleet pakket in handen – muziek en fitnessoefeningen vormen een winnende combinatie, die je helpt om op de leukst mogelijke manier in conditie te komen en fit te blijven!