Little King's Story
Koning zijn, dat is pas een mooi beroep. Beetje de scepter zwaaien over je knechten vanuit je met fluweel beklede troon, terwijl je druivensap drinkt uit een gouden kelk, wie wil dat nou niet? Maar pas op met wat je wenst, want het leven van een échte koning is wel even wat anders. Dat ontdek je al snel in het schitterende Little King’s Story voor de Wii!
De meeste mensen worden koning omdat hun vader dat ook al was. Maar stel je eens voor dat je gewoon toevallig koning wordt? Het overkomt Corobo, een verlegen en eenzaam jongetje, die in zijn vrije tijd graag door het bos mag wandelen. Op een dag vindt hij tussen het mos en de takken een glimmende gouden kroon. Wat zou jij doen, als je zo’n kroon zag liggen? Op je hoofd zetten, natuurlijk! Dat is ook precies wat Corobo doet. En, tadaaa, een nieuwe koning is geboren!
Little King’s Story is een uniek en grappig mengsel van een strategiespel en een RPG, op smaak gebracht met een flinke snuf verkenning en avontuur. Als Koning Corobo is het jouw taak om je armoedige dorpje tot het meest grandioze koninkrijk aller tijden te maken. Je begint in een gehucht met een paar bewoners, die niet echt gewend zijn hun handen uit de mouwen te steken. Tijd om ze aan het werk te zetten! Gelukkig blijkt je nieuwe Koninklijke status door niemand betwist te worden, en kun je ze alles laten doen wat je maar wenst!
Little King’s Story is ontwikkeld door mensen die eerder betrokken waren bij spellen als Dragon Quest en Harvest Moon, en ze hebben er echt een unieke RPG van gemaakt. De soundtrack sluit naadloos aan bij de sfeer en actie, en moedigt je aan tot heroïsche daden. Er zijn tal van zijmissies te voltooien en grappige figuren om te ontmoeten, waardoor je elke keer wel weer iets bijzonders beleefd. Laat jij de kroon liggen in het bos, of ben jij wel klaar voor dit royale avontuur?