Madden NFL 08
Aangezien ieder jaar meer Europeanen American Football ontdekken, heeft EA haar Madden-serie zo toegankelijk mogelijk gemaakt. Het vorige deel in de serie introduceerde bewegingsgevoelige besturing, maar Madden NFL 08 gaat nog heel wat verder. Daarnaast gaat het spel ook nog online!
Om American Football tot een gemakkelijkere ervaring te maken heeft EA de Family Play-optie in het leven geroepen. Dit besturingsschema, dat ieder moment aan- of uitgezet kan worden, zorgt ervoor dat de computer zich ontfermt over een aantal details, zodat jij je kunt concentreren op de unieke besturing met de Wii-afstandsbediening. Net als bij Wii Sports besturen spelers niet de bewegingen van de spelers, maar alleen de handelingen als het overspelen van de football, het ontwijken van verdedigers door een stijve-arm- of draaibeweging te maken en het schoppen van de bal. De mogelijkheid om alleen gebruik te hoeven maken van de Wii-afstandsbediening is een fantastische manier om nieuwkomers het spel in te trekken, terwijl de meer gevorderde spelers een Nunchuk kunnen aansluiten om totale controle te krijgen.
Een ander favoriet element uit het spel van vorig jaar krijgt een grote opfrisbeurt in Madden NFL 08. In het speltype Party Mode kun je een Mii-personage uitkiezen om op allerlei manieren tegen maximaal drie anderen te spelen. Dankzij Play Now kun je snel tegen opponenten strijden, Mini-Games biedt meer dan twintig bewegingsbestuurde minigames en met Trivia kun je uitvinden wie er het meeste weet over de NFL. Ieder spel dat je speelt heeft effect op de klassementspositie van je Mii-personage, wat zorgt voor een leuk extra competitie-element.
Voor die spelers die graag genieten van de volledige Madden-ervaring is de mogelijkheid om online te spelen de belangrijkste toevoeging. Voor de eerste keer op een Nintendo-platform kunnen spelers het tegen elkaar opnemen in oefenpartijen en wedstrijden spelen tegen andere American Football-fans van over de hele wereld, waarbij een live sportticker je op de hoogte houdt van de laatste scores en andere nieuwtjes.