Pro Evolution Soccer 2008
Verander de manier waarop je voetbal speelt met Pro Evolution Soccer 2008 voor de Wii. De beroemde reeks komt naar de Wii met een grensverleggende besturing! Deze maakt namelijk gebruik van de Wii-afstandsbediening en Nunchuk om je het soepele voetbal te laten spelen waarvan je eerder alleen kon dromen.
Kies je favoriet uit 's werelds beroemdste clubs en internationale elftallen, betreed het stadion en speel je tegenstander van de mat! Pro Evolution Soccer 2008 herdefinieert hoe voetbalspellen gespeeld worden door je de vrijheid te geven om de actie op het veld met ongekende precisie te dicteren.
De basisbewegingen van de speler in balbezit worden bestuurd met de richtingsstick van de Nunchuk of door met de Wii-afstandsbediening te wijzen naar de bestemming, terwijl je de A-knop ingedrukt houdt. De Wii-afstandsbediening maakt het ook mogelijk om de bal perfect bij iemand op de schoen te leggen, of dwars door je tegenstanders' verdediging te sprinten. Passen is een kwestie van wijzen met de Wii-afstandsbediening (naar de speler of het deel van het veld waar de bal naartoe moet) en op de B-knop drukken. Deze mogelijkheid geeft iedere wedstrijd een unieke flow en maakt korte metten met alle voorspelbaarheid.
Ook over de spelers die niet in balbezit zijn heb je meer controle. Als je naar ze wijst en op de A-knop drukt, kun je een pijl op het scherm trekken, waarna ze in die richting rennen. Om te schieten zwaai je met de Nunchuk op de momenten dat er genoeg tijd en ruimte is om te scoren. De hoogte en de kracht van het schot worden bepaald door de afstand tot het doel en de vaardigheid van de speler die de bal raakt.
Om Pro Evo op de Wii snel onder de knie te krijgen, is er een serie diepgaande trainingslevels aanwezig. Hierin leer je de fijne kneepjes van de nieuwe besturing kennen, zodat je tijdens je eerste echte wedstrijd goed voorbereid het veld op stapt.
Heb je het besturen van de spelers eenmaal onder de knie, dan zijn de mogelijkheden onbeperkt. Je dolt verdedigers door een van je aanvallers een sprintje te laten trekken, terwijl je de bal vervolgens breed speelt naar een andere teamgenoot. Je pakt essentiële ruimte bij een spelhervatting door je aanvaller op het allerlaatste moment weg te laten stappen van zijn verdediger. Echte voetbalkenners kunnen hun verbeelding op hol laten brengen door Pro Evolution Soccer 2008.
Je kunt je voetbalvaardigheden online met die van andere Pro Evo-liefhebbers vergelijken via de Nintendo Wi-Fi Connection. Dit is zowel tegen vrienden uit je Wii-vriendenlijst mogelijk, als tegen willekeurige tegenstanders. Daarnaast kun je het tegen de allerbesten opnemen in de Champions Road-stand. Daarin levert iedere wedstrijd ervaringspunten op, waarmee je de algehele vaardigheden van je team kunt opvoeren. Heb je eenmaal het ideale team samengesteld, dan kun je dit opslaan op je Wii-afstandsbediening. Ook is het mogelijkheid om teamgegevens te delen met vrienden via WiiConnect24. Ten slotte kun je tot zestien Mii personages aan je selectie toevoegen en ze zo in losse wedstrijden, toernooien en bekerklassementen laten samenwerken met de grootste voetbalhelden die onze planeet rijk is. Geef jezelf de vrijheid om voetbal te spelen zoals het bedoeld is met Pro Evolution Soccer 2008 voor de Wii!