Beleef een verbluffend 2D-avontuur voor maximaal vier spelers en ga terug naar de wortels van Rayman op Wii!
De Rayman-serie begon meer dan tien jaar geleden. In Rayman Origins keert de bijzondere held terug naar deze wereld vol klassieke platformactie met oogstrelende tekeningen en animaties. Of je nou altijd al fan bent geweest van Rayman, of je deze wonderbaarlijke held zonder ledematen nog nooit hebt ontmoet, Rayman Origins pakt je met zijn unieke uitstraling en spitsvondige ideeën.
Het avontuur speelt zich af in het mysterieuze Glade of Dreams. De vervelende Darktoons duiken op en verstoren de vrede. Met grote haast roept de feeënraad de hulp van een held in, om weerstand te bieden aan de brute indringers. Dat Rayman ten tonele verschijnt, is misschien niet helemaal wat ze bedoeld hadden. Toch moet hij het land redden en gaat hij op reis door 60 levels met schitterende landschappen, bizarre slechteriken en allerlei soorten geheimen.
Rayman Origins biedt genoeg uitdaging als je alleen wilt spelen, maar komt pas echt tot leven als vier spelers zich aan het avontuur wagen. Op elk gewenst moment kun je meedoen en aan de slag gaan met Rayman, zijn beste vriend Globox of een van de handige tovenaren die we kennen als de Teensies. Tijdens het avontuur leren je helden nieuwe vaardigheden en special moves, zoals Raymans “HairlyCopter", waarmee je kunt vliegen. Al die nieuwe bewegingen komen goed van pas in de meeslepende gevechten tegen de eindbazen. Samen met je vrienden neem je het bijvoorbeeld op tegen een enorm roze monster met honderden ogen en een vleesetend madeliefje.
In Rayman Origins is altijd genoeg te ontdekken, of je nou alleen speelt of met vrienden. Uitgespeelde levels kun je met nieuwe vaardigheden makkelijk nog een keer bezoeken om nieuwe geheimen te ontdekken. En hou je ogen goed open voor delen van Glade's geschiedenis, want deze verhullen de ware oorsprong van Rayman.
Rayman Origins is een klassiek platformspel met elementen van schiet- en vechtspellen. Van dit doldwaze avontuur kan werkelijk iedereen genieten. Het is Rayman zoals we hem kennen, maar zoals we hem nog nooit gezien hebben.