Resident Evil Archives: Resident Evil Zero
De legendarische horrorspelserie geeft je een hartverzakking op jouw Wii met nieuwe spelbesturingsmogelijkheden en alle gruwelijke ervaringen van het origineel van de Nintendo GameCube. Met ongelooflijk sfeervolle beelden, een innovatieve manier om te wisselen tussen personages en gevaren die dreigen om elke hoek, zal Resident Evil Zero je haren recht overeind doen staan.
Na een reeks lugubere moorden in Raccoon City wordt de speciale eenheid S.T.A.R.S. Bravo ingevlogen om op onderzoek uit te gaan. Maar het onderzoek dreigt al snel te stranden wanneer de helicopter een noodlanding moet maken. Bravo Team onderzoekt de omgeving en ontdekt een omgevallen truck met de lichamen van twee overleden soldaten. Alles wijst er op dat het voertuig werd gebruikt om de veroordeelde ex-militair Billy Coen naar een legerbasis in de omgeving te vervoeren. Als het team zich verspreidt om op zoek naar de voortvluchtige te gaan, stuit Bravo's hospik Rebecca Chambers op een stilstaande trein. Aan boord wordt ze aangevallen door de overleden passagiers, maar een onverwachte bondgenoot schiet haar te hulp: Billy Coen. Billy en Rebecca vormen nou niet het ideale team. Toch zijn ze genoodzaakt om samen te werken om de waarheid te achterhalen over het t-virus en de geheimzinnige en achterbakse manier van handelen van de Umbrella Corporation.
Je bestuurt zowel Rebecca als Billy waarbij samenwerken de sleutel is voor succes. Het "partnerwisselsysteem" geeft je de mogelijkheid om met een druk op de knop te wisselen tussen personages. Elk personage heeft zo zijn eigen vaardigheden. Je zult dus de juiste combinatie moeten vinden tussen Billy's kracht en Rebecca's vernuft terwijl zij kruiden combineert om levensbeschermende medicijnen te maken. Supersnel wisselen tussen onze helden geeft je de mogelijkheid om met een geheel eigen aanpak je vijanden de baas te zijn. Je kunt bijvoorbeeld met de één puzzels oplossen terwijl de ander de hordes vijanden onder vuur neemt.
Dus durf jij het aan om dit archief te openen en de oorsprong van de Resident Evil-serie te ontdekken in een horrorspel waarbij je alles uit de kast moet halen om te overleven?