Sid Meier's Pirates!
Kies het ruime sop en kruip in de huid van een stoere piraat in dit debuut van de populaire spelserie Sid Meier's Pirates! op de Wii. Het spel neemt je mee naar een wereld vol duels, schatkaarten en avonturen, waarin je in de schoenen stapt van een jonge zeerover die maar één doel voor ogen heeft: een van de beruchtste piraten aller tijden worden.
Om te beginnen neem je het roer van een van de 27 schepen in handen. Naarmate je in het spel vordert, zijn deze schepen volledig naar je eigen smaak aan te passen: je kunt ze verbeteren door krachtige munitie, enorme kanonnen en andere waardevolle verbeteringen toe te voegen. Je kunt zelfs het uiterlijk van je trouwe schoener en personage aanpassen, zodat alles er net zo dreigend uitziet als de wapens die je met je meeneemt.
Op het water is alles al even spannend. Je komt er tal van andere zeebonken tegen die het niet zo nauw nemen met de wet. Helaas is de oceaan niet groot genoeg voor iedereen, dus vroeg of laat zullen er klappen vallen. Als je genoodzaakt bent om je sabel te trekken, staat de Wii-afstandsbediening er gelukkig garant voor dat je het wapen met onovertroffen precisie kunt hanteren. Met de juiste bewegingen pareer en toucheer je erop los, en dwing je je tegenstanders op de knieën voordat ze goed en wel doorhebben wat er allemaal is gebeurd – een vaardigheid die in onrustige kroegen net zo goed van pas komt als aan boord van passerende piratenschepen.
De unieke functies van de Wii-afstandsbediening komen ook van pas als je aan de slag gaat met de minigames, waar de Pirates!-serie bekend om staat. Deze spelletjes sluiten naadloos aan op de actie en variëren van scheepsgevechten tot dansen. Ook zijn er twee exclusieve toevoegingen voor de Wii-versie in de vorm van Bombardment (een mogelijkheid om een haven met een bombardement te verzwakken alvorens het binnen te vallen) en Lock Picking (sloten forceren, de enige manier om uit bepaalde hachelijke situaties waarin je belandt te ontsnappen).
Bovendien nodigt Sid Meier's Pirates! je uit om je eigen avontuur vorm te geven. Ga op eigen houtje op zoek naar schatten en daag de meest angstaanjagende piraten die de wereld ooit heeft gekend uit , als je wilt. Wie weet word je ooit net zo berucht als zij!
Maak voor het eerst op de Wii kennis met de weelderige en charmante wereld van Sid Meier's Pirates! en ga op in een avontuur dat net zo groots en verlokkelijk is als de oceaan zelf.