Wii Chess is eenvoudig te besturen en biedt een passende uitdaging voor spelers van alle niveaus. Eén van de populairste spellen ter wereld is zo heel toegankelijk geworden. Als je je in dit tijdloze strategiespel verdiept, vergeet je alles en iedereen om je heen!
Als je op een gewoon schaakbord wilt spelen, moet er altijd een tegenstander in je directe omgeving aanwezig zijn. Van Wii Chess kun je echter genieten wanneer je maar wilt. In de stand voor twee spelers kun je natuurlijk gewoon tegen een vriend spelen die zich in dezelfde kamer als jij bevindt, maar je kunt ook deelnemen aan een Europese competitie door online via de Nintendo Wi-Fi Connection te spelen. Ervaren spelers kunnen het opnemen tegen een zeer sterke computertegenstander, want het spel bevat één van de meest geavanceerde kunstmatige-intelligentiesystemen ter wereld.
Als je het schaakspel een beetje onder de knie hebt, kun je diverse opties gebruiken om een partij nog eens te bekijken en te analyseren. Het is ook mogelijk om eerder gespeelde partijen vanaf elk gewenst punt weer op te pikken en verder te spelen. Dit is een perfecte manier om te ontdekken waarom je een partij hebt verloren en gemaakte fouten te corrigeren. Zo word je spelenderwijs een steeds betere schaker.
De geavanceerde kunstmatige intelligentie in Wii Chess wordt beoordeeld als één van de beste computerdenksystemen ter wereld. Hierdoor wordt elke ondoordachte zet meteen afgerekend, en zal je de computer niet snel schaakmat kunnen zetten. Mensen die de schaaksport een beetje volgen, weten dat er een puntensysteem bestaat dat aangeeft hoe goed een bepaalde speler is. Op deze puntenschaal worden spelers met een beoordeling van 2300 tot de beste schaakspelers ter wereld gerekend. Volgens een recente beoordelingslijst van de World Chess Federation, bevinden zich in hun wereldwijde ranglijsten minder dan 2000 spelers met een beoordeling van 2400 of hoger. Op de hoogste moeilijkheidsgraad is Wii Chess vergelijkbaar met een speler met een beoordeling van 2300. Wees dus voorbereid op een partij tegen een echte schaakmeester als je Wii Chess op het moeilijkste niveau wilt spelen!
Niemand wordt graag vernietigend verslagen, dus is het fijn dat Wii Chess je de kans biedt om je fouten goed te maken. Door je partijen op te nemen en opnieuw af te spelen, kun je teruggaan naar eerder gespeelde partijen tegen de computer of een menselijke tegenstander. Vervolgens kun je zelf kiezen vanaf welk punt je de partij opnieuw wilt spelen.
De mogelijkheid om partijen opnieuw te spelen en te analyseren biedt zowel beginners als gevorderden volop mogelijkheden om hun spel te verbeteren. Voordat je het weet ben je in een echte schaakmeester veranderd!
Breng de spanning van internationale competitie naar je huiskamer en speel Wii Chess online tegen spelers uit heel Europa.
Spelers die hun Wii-systeem aan het internet hebben gekoppeld, kunnen via de Nintendo Wi-Fi Connection strijden tegen andere schaakliefhebbers in Europa. Hierdoor is altijd een geschikte tegenstander beschikbaar!