Wii Play
In Wii Play ben jij de ster! Gebruik het Mii-personagekanaal in je Wii-systeem om je eigen Mii-personage te creëren en speel vervolgens jezelf in deze verzameling van negen simpele, plezierige spellen zoals prijsschieten, tafeltennis en vissen.
Bij Wii Play wordt een gratis Wii-afstandsbediening meegeleverd, zodat een vriend meteen met de actie in alle spellen mee kan doen. Je kunt thuis spelen of je personage op je Wii-afstandsbediening opslaan en ermee op het systeem van een vriend spelen. Óf je kunt een van de zes kant-en-klare gastenpersonages kiezen.
Een moderne versie van de Nintendo-klassieker Duck Hunt. Schiet op de doelwitten op je scherm door er simpelweg met je Wii-afstandsbediening op te richten.
Kan jij een gezicht in het publiek herkennen? Gebruik je Wii-afstandsbediening om zo snel mogelijk de juiste Mii-personages in het publiek aan te wijzen.
Hoe lang kan jij pingpongen? Gebruik de Wii-afstandsbediening als batje om de pingpongbal mee terug te slaan en probeer de computer of een menselijke tegenstander te verslaan.
Draai de Wii-afstandsbediening om je Mii-personages rond te draaien en laat ze snel in de juiste posities schuiven terwijl ze op het scherm naar beneden zakken.
Beweeg en kantel je Wii-afstandsbediening om de puck in de goal van je tegenstander te stoten in dit supersnelle spel in speelhalstijl.
In deze versie van 9-Ball Pool richt je de Wii-afstandsbediening op het scherm om je keu te richten en daarna trek je 'm terug en druk je 'm weer naar voren om de bal te stoten.
Hanteer de Wii-afstandsbediening als een hengel: laat het haakje in het water zakken, wacht tot de vis toehapt (de afstandsbediening zal rommelen) en zwaai 'm hard naar achteren om de vis binnen te halen.
Bestuur een tank met je Wii-afstandsbediening: richt de loop van de tank, laat je tegenstander de kanonskogels om de oren vliegen en schiet 'm in stukjes!