de Blob
De boosaardige I.N.K.T. Corporation is bezig de wereld van al haar kleur te ontdoen. Het is aan de Blob om een einde te maken aan alle grauwigheid - door zichzelf als kwast te gebruiken!
De Blob is een ondeugende en ongebruikelijke held, die zich als enige een weg langs de machtige I.N.K.T. Corporation kan draaien, stuiteren en slaan om een revolutie te ontketenen en Chroma City te redden van een kleurloze toekomst.
Als de Blob gebruik je de unieke besturing van de Wii om door de straten te rollen, stuiteren, springen en glijden en de stad rood, geel, blauw en in nog vele andere kleuren te verven! In je avontuur om de bewoners van Chroma City te bevrijden strijd tegen gigantische tankbataljons, snelle I.N.K.T.-racers en Inky-elitesoldaten.
Sluit je aan bij de Kleurrevolutionairen om je vaardigheden te verbeteren, terwijl je er een rotzooitje van maakt. De race om de bevrijding van Chroma City is begonnen en alleen de Blob kan de wereld redden van een zwartwitte toekomst.