Downloadbare content (100 Wii Points per onderdeel)
In deze versie speel je het hele spel op een hogere moeilijkheidsgraad, met gewijzigde plaatsing van je vijanden en gewijzigde posities waar ze verschijnen. Hard Mode is niet compatibel met de standen Rankings of Challenges.
Deze uitbreiding voor Time Attack Mode omvat een geheel nieuw level en een nieuwe Robot Master Boss, "Fake Man". Je zult veel plezier beleven aan dit uitdagende nieuwe level, waarbij de tijd de doorslaggevende factor is. De Special Time Attack Stage is niet compatibel met Challenges.