Na een noodlanding op de bodem van deze planeet, raakt onze hoofdpersoon beschadigd en verliest hij de vaardigheden die hij nodig heeft om zijn missie uit te voeren. Help hem de vreemde schepsels die zijn mechanisme hebben ingenomen te overwinnen… en ontdek de waarheid achter zijn nieuwe missie!
In het ruimteschip kun je kleine schepsels besturen om je te helpen bij het repareren van de beschadigingen na het ongeluk, om onze hoofdpersoon weer aan de praat te krijgen en toegang te krijgen tot zijn geheugenkaart.
Als je niet verder kunt binnendringen in de robot moet je buiten barnsteen gaan zoeken om nieuwe schepsels te bemachtigen en zo door zijn binnenste circuits binnen te komen.