Als je neerstort op een vreemde planeet en ontdekt dat je maar 30 dagen hebt om deze nieuwe wereld te verlaten, is het vast een hele troost dat hulp nabij is. Het is voor Captain Olimar een geluk bij een ongeluk dat er honderden gewillige Pikmin klaarstaan om al zijn bevelen op te volgen. Zo kan hij op strategische wijze een poging wagen om veilig thuis te komen.
NEW PLAY CONTROL! Pikmin is de eerste game in de nieuwe NEW PLAY CONTROL!-serie, en verrijkt de klassieke GameCube-titel met nieuwe besturingsmogelijkheden die op een intuïtieve manier gebruik maken van de Wii-afstandsbediening en Nunchuk. Vanaf vandaag kun je alles wat je over NEW PLAY CONTROL! Pikmin wilt weten, terugvinden op de officiële site van het spel. Bereid je alvast voor met video's van het spel in actie en een verslag van wat voor vreemde levensvormen je tijdens je ontdekkingsreis allemaal tegen kunt komen. Zorg dat je helemaal klaar bent voor de release van aanstaande vrijdag!