Meet some of the memorable faces from the Mushroom Kingdom!
The main hero of the Mushroom Kingdom. Mario is always bright and cheerful and instantly recognisable with his blue overalls, red cap and trademark moustache.
He's a trusted friend of Princess Peach, and he and his brother Luigi are known across the land for their acts of bravery.
Mario excels at sports including tennis, golf, baseball, football and even kart racing. He's good at all of them! He's a plumber by profession but is really a jack of all trades.
He uses his masterful jumping ability and a variety of power-ups to take on his archrival, Bowser.
A resident of the Mushroom Kingdom who works in service of Princess Peach. Toad has red spots on his head, though others of his kind come in a variety of colours.
Toad is very cheerful and loyal. He does his best to help Mario and Luigi in their efforts to protect the Mushroom Kingdom from Bowser, even if he ends endangering himself in the process.
Waluigi is willing to put in a lot of effort to best Mario and Luigi, if only to annoy them. His long arms and long legs help keep him competitive at sports.
The king of the jungle whose trademark is his red necktie, which bears his initials.
Donkey Kong can hurl giant barrels with the greatest of ease, and is so powerful the ground shakes when he pounds on the ground.
Donkey Kong's trusted friend and partner. His trademarks are his red shirt with yellow stars and red cap.
Though not as strong as DK, Diddy Kong is agile and a great jumper. He's fast as well, and a great ally for helping DK protect his banana stash.