Expect the unexpected!
Join Mario and friends on a new 2D side-scrolling adventure full of wonder! Surprises await around every corner in Super Mario Bros. Wonder on Nintendo Switch.
Prince Florian has invited Mario and his friends to visit, but a familiar foe drops in uninvited! As his army crashes the party, Bowser steals a Wonder Flower and merges with Prince Florian’s castle, transforming him into a floating fortress!
As the power of the Wonder Flower quickly spreads across the kingdom, all kinds of weird and wonderful things start to happen. With the Castle Bowser now on the loose, it’s up to the Mushroom Kingdom crew to save the day!
Every course contains its very own Wonder Flower – collect one, and anything can happen. From moving pipes to tilting terrain, bouncing Hoppos to stampeding Bulrushes, skydiving to space walks, you never know what’ll happen next. You might even transform into something totally new!
Wonder Flowers are often hidden away within courses, so keep your eyes peeled for anything suspicious or out of the ordinary!
Pick your favourite and dive into the adventure. With 12 different characters to choose from, it’s the largest line‑up in a Super Mario game yet!
The world of Super Mario Bros. Wonder is even better when enjoyed with others! Play together locally or online and help save the Flower Kingdom from Bowser as a team, or enjoy enhancements to solo play by connecting online.
Gather up to three friends and have fun on one console! Play together co-operatively, reviving each other’s ghosts in times of trouble, or even have Yoshi players give others a ride!
Create an online room for up to 12 players, then invite your friends in to join the fun! Play courses normally to collect Wonder Seeds together, or turn any course into a race and compete to see who can achieve the goal first.
On top of familiar favourites like the Super Mushroom, Fire Flower and Super Star, Super Mario Bros. Wonder throws some new power‑ups into the mix! Get ready for a trio of new transformations that can help you take on Bowser and his minions.
Badges are the key to unlocking unique skills and rewards to use in each course. You can earn them by completing special Badge Challenge levels, or by picking them up from certain Poplin stores across the map.