This direct sequel to the original The Legend of Zelda is famed for taking the series in a new direction, while also introducing elements that would become standard in future Zelda games.
In Zelda II: The Adventure of Link, Link must seek the Triforce of Courage and awaken Princess Zelda from a sleeping spell. Meanwhile, Ganon’s minions are trying to resurrect their master.
Zelda II uses a side-scrolling view and overworld map, and features role-playing aspects that are unique to the series.