How to transfer from Wii to Wii U
Before initiating the system transfer, please remove any Parental Controls restrictions from the Wii console.
All content that you wish to transfer should be moved to the system memory of the Wii console before beginning the transfer.
In order to perform this transfer, both the Wii and Wii U consoles must be connected to the Internet.
Please make sure your Wii U console has the latest system update before proceeding. Find out how to perform a Wii U system update here.
The length of time it takes to transfer content from a Wii console to a Wii U console varies depending on the volume of data being moved across. In some cases the transfer process can take up to an hour and a half. Please do not turn off the power to the Wii U console during the transfer process, or remove the SD Card unless instructed to do so.