Fullblox
Fullblox is all about pushing and pulling blocks to create routes up a variety of structures, from abstract shapes to familiar objects, to reach the goal flag. Tug a segment from any side and, as long as its path isn’t obstructed, it’ll stretch out. Each block can be expanded up to two squares in all directions. Now even the smallest section can become a useful platform! Before you can complete a Fullblox puzzle, you’ll need to pull out the block marked with a flag to reveal the goal, and pulling certain blocks will also reveal gadgets, such as manholes that let you travel from one block to another as quick as a flash.
As blocks can be pulled in all directions – from the front, the back and the sides – it’s important to think carefully about 3D space as you play. It’s not enough to look at a structure from the front alone – you have to examine them from every angle. An essential segment that you need to move might be hidden, only visible from the back of the structure, so walk all around each Fullblox puzzle and twist, turn and zoom the camera to see every possibility!
If you make a mistake, like pulling the wrong block or falling off the structure, you can use the rewind function to turn back a certain amount of time and have another go. You can rewind as often as you like, so don’t be afraid to take risks! If you get completely stuck and want a fresh start, you can hit a reset switch to begin the Fullblox puzzle all over again.
If you find a Fullblox that you particularly like, mark it as your favourite after completing it. If StreetPass is activated, you can share your favourite Fullblox puzzle with other players that you pass by, allowing them to try it out too if they have purchased the relevant attraction.
There are many different Fullblox puzzles to play around with. Find out more about the attractions available to purchase in the Purchasable Attractions section.
More Fullblox puzzles are available with purchasable attractions. There are four purchasable attractions to choose from, each with its own unique theme and character. If you’re a beginner and want a gentler introduction to Fullblox, Mallo’s Playtime Plaza is the way to go, but if you’re after adventure then you might prefer Corin’s Fortress of Fun. Familiar objects take on a puzzling new light in Poppy’s Sculpture Square, while retro gamers can solve Fullblox puzzles based on 8-bit favourites with Papa Blox’s NES Expo.
Attractions can be purchased separately or together as a bundle. If you choose to purchase any attractions, Fullblox Studio will unlock, which allows you to create and share Fullblox puzzles with other players! If you complete all Fullblox puzzles from the purchasable attractions, you can also unlock a further attraction with even more Fullblox: The Perilous Peak.
A great all-round attraction! As Mallo, solve Fullblox puzzles set around abstract shapes and familiar objects. Relax, take your time and explore the possibilities of Fullblox.
These familiar objects have never been so puzzling! Play as Poppy and use all your skills to solve sculptures based on all kinds of items, from fizzy drinks and flowers to frogs and helicopters.
You’ve got to be on your toes when controlling Corin: these Fullblox are filled with gizmos and enemies that will knock you back to the bottom of the puzzle. Plus, you’ve only got a certain amount of time to get to the goal! Use enemies as moving platforms, and try to get the best time!
An 8-bit wonderland awaits! Papa Blox has put together plenty of retro puzzles based on classic Nintendo games. Can you navigate sprites from Super Mario Bros., Donkey Kong, Ice Climbers and more?
You can choose to purchase all four attractions in a bundle, including over 250 Fullblox puzzles. By completing all the Fullblox puzzles from the purchasable packs, you can also unlock a further attraction with even more Fullblox: The Perilous Peak. Do you have what it takes to finish the final attraction?