BIT.TRIP SAGA
First it's a paddle-pounding pong-fest, then it's a side-scrolling shoot 'em up blast. One moment it's a platformer with a pumping chiptune beat, then it's a psychedelic journey through the human psyche. It could only be BIT.TRIP, the most original series of rhythm games on this or any other planet, now out for Nintendo 3DS!
In BIT.TRIP SAGA, all six games in the highly-acclaimed series touch down on Nintendo 3DS for the first time. Morphing into a single entity, the cult classics have been fully remastered for the console's eye-popping 3D display, and the radical rhythmic gameplay has been given an intuitive Touch Screen-tapping twist.
You'll join the iconic CommanderVideo for the entire duration of his journey as he tries to complete his mission and get back home. Bash blocks and battle bosses in the Pong-inspired BIT.TRIP BEAT, the title that introduced our visor-wearing hero to the world. The journey continues in BIT.TRIP CORE, as you man a four-way laser and blast blocks in a flood of brain-frying audio-visual excitement. In BIT.TRIP VOID, you'll be controlling an expanding black void as you travel through the layers of the mind, from superego to id, taking care that your own mind doesn't melt in the process. BIT.TRIP RUNNER builds on the rhythm-based gameplay, with 50 levels of pixel-perfect platform fun. You'll then take on the sinister Source in a shoot-'em-up showdown in BIT.TRIP FATE, before coming full circle to a brilliantly-conceived combination of all the most well-loved elements of the series in the grand finale, BIT.TRIP FLUX.
You'll know the instant you enter the BIT.TRIP universe that this is a labour of video game love, with its dazzling mix of classic 80s game aesthetics and cutting-edge rhythm gameplay. The references to the classic games of yore will delight vintage games fans, but this is no mere exercise in nostalgia. The series never compromises on the innovative and gripping gameplay that will make your Nintendo 3DS system even harder to put down.