Cooking Mama: Bon Appétit!
Nothing tastes quite like Mama’s home cooking, and in Cooking Mama: Bon Appétit! on Nintendo 3DS and 2DS, it’s down to you – with assistance from Mama – to perfect recipes and unlock new ones to test your culinary skills to the limit!
Cook up everything from the everyday to the exotic with 60 recipes, including toasted sandwiches, mozzarella salisbury steaks, Lobster Thermidor and more. Intuitive controls make cooking easy for everyone: just slice, mix, grill and flip with the stylus to see your dish come together before your eyes. And don't worry if you make a mistake: Mama will fix it!
If you relish a challenge, jump out of the frying pan and into the Cooking Dojo, where it's high-steaks action all the time: with no on-screen instructions to help you, one slip-up and you're toast!
Get friends and family together for a heated cooking battle in the fun-packed multiplayer mode, where up to four players can go head-to-head in 15 minigames available right from the start. Even better, you only need one copy* of the game between you, so it's a piece of cake to get playing!
The fun isn't just limited to the kitchen: feed hungry kittens, harvest vegetables, serve customers in Mama's shop and more, in over 30 lively minigames. Pick out fresh outfits for Mama from a range of colourful headscarves and aprons, and customise her house to match your taste with a range of decorations. Look out for exclusive items distributed via SpotPass that are sure to spice things up.