Mario Kart 7
Tear up the track, soar through the sky and dive underwater in Mario Kart 7 for Nintendo 3DS family systems!
Jostle for first place in Grand Prix, or aim to set the best time in Time Trials. There are a total of 32 courses in Mario Kart 7 spread over eight Cups, featuring a mix of new and retro courses. You’ll even gain a fresh perspective on these retro courses by taking to the skies or diving underwater!
Choose your favourite driver from a host of unique characters, or even let your own Mii take the wheel. Then combine a frame, tyres and a glider to create your own custom kart, suited to your style! Collect coins during races to unlock additional parts and construct the ultimate vehicle.
Alongside veteran racers like Mario, Luigi, Peach and Bowser, aim for pole position with characters such as Metal Mario, Lakitu, Honey Queen and Wiggler!
Mario Kart 7 gives you the opportunity to race against all sorts of people: friends in the same room, people you walk past, and players from all over the world. Up to eight players can play Mario Kart 7 using just one Game Card***, as long as they've all got a Nintendo 3DS family system, so races can break out almost anywhere!
Races aren’t the only way to play Mario Kart 7 with friends: be the last kart standing in the chaotic Balloon Battle, or grab as many Coins as you can in Coin Battle. Take out the competition using familiar items like Red Shells, Bananas and Super Stars, along with new additions like the tail-granting Super Leaf or the Lucky 7, which gives you access to seven items at once!
Customise your perfect racing machine and go for gold across land, sea and air in Mario Kart 7 on Nintendo 3DS family systems!