QRCodes_3DS_MarioAndSonicAtTheRio2016OlympicGames.png
Take the rivalry on the road with 14 supercharged Olympic events like Football and Table Tennis! On top of classic events including archery and swimming, Golf makes an appearance at the Olympic Games for the first time in 112 years!
Competitors looking for a different kind of challenge can try their hand at 14 Plus events, which put a special Mario and Sonic twist on classic disciplines: dive through and ride on waves caused by a Thwomp to set the fastest time in 100m Freestyle Swimming Plus, or use power-ups to reach the finish line even faster in the 100m Plus event.
There are two single-player modes to get stuck into: the Rio 2016 Quick Play mode, which lets you play Olympic Games events or Plus events that you choose, and the Road to Rio, a mode that lets you enjoy the story while competing as your Mii.
You arrive in Rio ready to make your name in the Olympic Games. You discover that there’s a fierce rivalry going on between Mario’s Gym and Sonic's Gym. Depending on which gym you choose to join for the Road to Rio, you’ll see a different story unfold. Are you going to find out what happens in Sonic’s story, or in Mario’s?
Switch your Mii character’s clothes to unleash your individuality and boost different abilities!
As you embark on your training regime on the Road to Rio, you’ll earn Training Points (TP). Get enough TP and your Mii character’s level will increase. The higher the level, the more outfits your Mii can choose from. You can also boost your Mii character’s abilities further by equipping all manner of sporting goods. From golf clubs to boxing gloves, there are lots of ways to enhance your skills.
In the main story on the Road to Rio, complete Mario’s story and you’ll earn a natty Mario Suit, or finish Sonic’s story for a flashy blue Sonic Suit. You can power up these suits by using any amiibo figure of Mario** to power up the Mario Suit, or the amiibo figure of Sonic** to power up the Sonic Suit.
In addition to Mario, Sonic and your Mii, you’ll be able to control a whole host of other characters who have qualified for the different events! Choose from 40 characters – more than ever before!
You can also challenge family and friends in multiplayer mode to determine who the real champion is. With Download Play, up to four players can face off against each other with just one copy of the game between them***, or see how they stack up against faraway players in global leaderboards.
This all-new mode lets you walk the distance of a full Marathon by carrying around your Nintendo 3DS family system. Progress in your Marathon attempt and earn rewards that you can use to boost your Mii!
In Pocket Marathon, you can also meet other players’ Mii characters by connecting to the online rankings* with your game, or by exchanging data with others via StreetPass!