New Art Academy
Try out new skills and discover hidden talents you didn't know you had in New Art Academy for Nintendo 3DS! With over 30 brand-new lessons to get your creative hands on, New Art Academy will have you painting and drawing your own masterpieces and sharing them with your friends and family in no time.
Whether you can't manage more than a stickman or are already a proficient painter, New Art Academy features lessons for everybody with both Introductory and Advanced Courses that offer easy to follow, step-by-step guides to a variety of drawing and painting techniques, styles and materials. You'll notice how your skills develop quickly and your confidence grows as you progress – the different methods are easy to pick up and explained clearly. Some of the reference images for the lessons are displayed as 3D videos, such as a tree with moving leaves or a river with flowing water.
Enjoy mastering different materials – paints and brushes, as well as a wide variety of coloured pencils, pastels and many different accessories at your disposal. These additional accessories include Scratch Pads for testing your artistic implement of choice, a Colour Wheel to help choose similar or complementary colours for an image when using the paints, and even a Blending tool for smoothly blending the pastels together. The accessories will help to make your pieces look even more realistic and create a more in-depth experience for the user, and further extend the creative possibilities whilst learning new skills and effects.
Be proud of your work and show it off to family and friends around the world; with New Art Academy you have plenty of possibilities to share your creations and can send your greatest masterpieces to your loved ones via SpotPass.
Become a virtual art teacher! You can also create and share your own interactive lessons for your friends and family to enjoy! Select a subject, perhaps inspired from a photo you've taken on your Nintendo 3DS, then teach your friends a favourite technique or style, and share it via local wireless or online via SpotPass.
Always wanted to have your very own art gallery? Well, now you can! Hang your art in your in-game museum and admire your handiwork as you walk around.
To begin learning new artistic techniques and painting masterpieces, there's no better place to start than in New Art Academy, for Nintendo 3DS.