Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux
A spatial distortion full of demons appeared in Antarctica, threatening to engulf the Earth in Shin Megami Tensei: Strange Journey. The United Nations responded by tasking a team of highly advanced specialists with piercing the anomaly and figuring out how to stop it from the source. Well, get ready to don your Demonica once again in this new expanded port: Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux. Expect new story content, additional endings, a new dungeon to explore, and more in the return of this sci-fi tinged SMT adventure.
In Strange Journey Redux, you play as a brave United Nations soldier investigating a spatial anomaly called the Schwarzwelt – a dome of dark energy that threatens to consume the world. Inside, you’ll find it home to a nightmare mirror of our own Earth, populated with demons dying to meet you. The game touts brand-new illustrations by Masayuki Doi, updated visuals, UI tweaks, and more to make this journey back into the Schwarzwelt… even stranger.
You won’t be retreading the same nightmarish path as before because a brand-new character named Alex will play a major role in how the story unfolds. Much about her is a mystery, but there is one thing you know for sure: she’s got a bone to pick with you. Joining her are new demons you might recognise from other SMT entries, new endings, and a new dungeon to discover.
With its twisted demonic sci-fi story, addictive demon-collecting fun, and multiple narrative paths to explore, Strange Journey Redux is an essential ATLUS JRPG adventure that can’t be missed!