Earn Stars to unlock additional trials by overcoming NES stages, then prove you’re a retro wiz in Remix stages, which throw the rulebook out of the window and give well-known titles a new twist. Anything can happen in these special stages: characters turn up in games that aren’t their own, screens are flipped upside down and colours are swapped around!
Access leaderboards for each stage once they’re completed, and compare your playthroughs to those of your friends and players across the region – you can even view videos of other players’ performances! If you fancy a real test, take on three challenges in a row and try to set a high score in Championship Mode, then upload your score to the online leaderboard to see how you stack up!
Test your skills and take on NES stages that focus on the most addictive parts of the original titles! As you beat stages, you'll earn Stars and unlock even more trials. Earn enough Stars and you'll be able to pit yourself against Remix stages, which switch around familiar scenes for a whole new challenge!
Remix stages alter classic titles in surprising new ways – can you master them all over again? Characters appear in games that aren't their own, settings are switched and win conditions are revamped!
Check out just a few ways that stages might switch. Try to triumph over every tricky Remix!
You've never played Super Mario Bros. like this before! In Speed Mario Bros., put your reflexes to the test and play through a full version of the original Super Mario Bros. – only it's presented at super-speed, so you'll need to think fast as you charge towards the Goal Pole!
The faster you can complete the first two stages, the more time you can spend building up your score in the final stage!
See how you match up with friends and other players across Europe with online leaderboards on every challenge! You can also watch videos of leading performers' completed challenges from the leaderboards – perfect for picking up some tips from the top! Practise hard and compete for the high score in Today's Challenge Stage: a special challenge selected each day!
Earn three Stars in all of the game's challenges and you'll unlock the Japanese versions of the stages. Experience the games in fresh new ways in Famicom Remix!