Castlevania: Legacy of Darkness
Konami goes for the throat with a bone-chilling sequel to Castlevania 64. Formerly titled Castlevania: Special Edition, Legacy of Darkness gives gamers four frightening quests to complete in the same horror-filled landscape that haunted televisions in Castlevania 64. This new edition is not an entirely new game, but devoted vampire hunters will be impressed with improved graphics, two new adventures and an engaging cast of new characters.
Eight years before Reinhardt and Carrie ended Dracula's reign of terror in Castlevania 64, a powerful werewolf named Cornell found himself wrapped up in a similar situation. Dracula's minions kidnapped the man-wolf's younger sister, forcing Cornell to hunt down the devilish bloodsucker. As he fights his way through the cadaver-filled landscapes of Dracula's domain, the plot becomes intertwined with the storyline, which will drive the adventures Reinhardt and Carrie eight years later.
Players familiar with the first game will notice that many of the seemingly familiar landscapes are filled with unexpected twists. The level design, puzzles and landscapes from Castlevania 64 have been cleverly rearranged for Legacy of Darkness. A building which was demolished in Castlevania 64, for example, could be in perfect condition in Legacy of Darkness. Cornell explores some all-new levels throughout his journey as well, including an eerie ghost galleon guarded by a toothy lake monster. With hi-res graphics supplied by the Expansion Pak, old and new areas alike are much improved over the previous Castlevania.
Once players defeat Dracula using Cornell, three additional quests await. The second adventure stars a demon-hating ruffian named Henry. The action takes place eight years after Cornell's adventure, in the same time period as Castlevania 64. Players should recognise the brave hero because, as a child, Henry was saved from certain death by Cornell. To complete Henry's portion of the game, players must rescue children imprisoned in Dracula's domain. As an added bonus, Reinhardt Schneider and Carrie Fernandez – the stars of Castlevania 64 – are the third and fourth characters available in the game. Players skilled enough to unlock this gallant duo must complete each hero's individual quest against Dracula. Castlevania: Legacy of Darkness may not be an all-new adventure - but it's far from a mere regurgitation of Castlevania 64. Redesigned levels, superior graphics and two all-new heroic quests make Legacy of Darkness an essential play for any gamer with the guts to re-enter Konami's dark world.