With the 64 bits power of Nintendo 64, players can explore breathtaking 3D worlds that explode with colour, dance with real-time lighting effects and light up your ears with CD-quality sound.
The Nintendo 64 was designed as a party machine, with four controller ports just begging to be filled. Get together with three friends and experience how the astounding games like Mario Kart 64, Mario Party and Donkey Kong 64 can blossom into laugh-a-minute multiplayer gameplay marathons.
A line-up of seven stunning, semi-transparent colours - Blue, Green, Orange, Purple, Red, Black and Clear Blue - plus a plain black Nintendo 64... and an exclusive Pokémon Special Edition that's coloured yellow and blue and features a great big Pikachu on the top... and, released only as part of the Super Mario 64 pack, a stunning turquoise-and-eggshell Nintendo 64. Take your pick.
Breaking new ground in input device design, Nintendo devised the first analogue Control Stick for the Nintendo 64 Controller, blessing gamers with complete 360-degree control of every game. The unique three-pronged design moulds perfectly into your hand, and 13 other buttons - including a handy Z button below-centre - round off this pioneering package.
Over the years, the Nintendo 64 has become the natural home for instant A-grade classics. From the world-changing Miyamoto launch title Super Mario 64 to the immersive Legend of Zelda: Ocarina of Time, this console's collection of over 300 games has sheer quality running right through it. The Legend of Zelda: Majora's Mask; Mario Tennis; Mario Kart 64; Donkey Kong 64; Paper Mario - the list is almost endless, and takes in every single game genre.
With the Nintendo 64 Expansion Pak, compatible games are brought to life with even more detail and colour. To bring you game worlds bigger, better and more bustling with life than ever before, some of the newest Nintendo 64 games - such as Donkey Kong 64 and The Legend of Zelda: Majora's Mask - require the Expansion Pak to run.