Cooking Mama World Hobbies & Fun
505 Games invite you to enter the world of arts and crafts with Mama as your guide in Cooking Mama World Hobbies and Fun for the Nintendo DS.
Hobbies and Fun is controlled using the stylus and Touch Screen for a really ‘hands on’ experience. Absolute beginners are welcome as Mama will be with you every step of the way; follow her instructions carefully to make something beautiful.
You can really get creative in this exciting collection of projects and activities: with over 40 items to make and 100 minigames there’s tons to keep you as busy as a crafting bee! Mama will show you how to make an apron, cushions, dolls, necklaces and earrings, she’ll also show you how to dry and press flowers, do origami, make a birdhouse, craft a lovely patchwork quilt and so much more! Mystery crafting jobs mean there are even surprise items to put together! As you complete projects, new activities will unlock for you to make and you’ll earn little pieces of pictures for Mama’s Gallery. Can you collect the whole set?
Your finished products can be viewed in the Craft Collection, where you can play with your creations or ask Mama to wear them with pride. Play on your own or hold a Crafting Party using Single Card Play for up to three friends - crafting is a sociable pursuit after all!