Automatic renewal
If automatic renewal is set, once your free 7-day trial is over, your membership will be renewed via the automatic purchase of an individual 1-month (30 day) membership. If you do not wish to purchase a membership, you can terminate automatic renewal during the free trial and will not be charged.
If you purchase a different membership type from your current one, then the most recently purchased membership type will be used for automatic renewal. For example, if you purchase a 12 month membership during a 3 month membership, the next automatic renewal will be for a 12 month membership.
Please note: while using a Family Membership, it is not possible to change the automatic renewal to an Individual Membership.
If you purchase an Individual Membership while already in possession of an existing Individual Membership, this will be added to your remaining time. For example, if you have 35 days remaining on an Individual Membership and purchase a 365 day Individual Membership, your remaining time will be extended to 400 days. Remaining time for an account can be increased up to three years. However, you can't combine remaining time from Family Memberships and Individual Memberships.
If you have an Individual Membership and purchase a Family Membership, you will receive a discount based on the remaining days of your Individual Membership. The discount* is up to the price of the Family Membership**, and you can check the discount rate on the product information page. After you purchase a Family Membership***, your Individual Membership will expire.
If I have multiple Nintendo Switch consoles, will I have to pay for each of them?
Yes, you can. Even if your family members are using their accounts on different Nintendo Switch consoles, if you have a Family Membership and create a Family Group, then each account can use the Nintendo Swich Online services. You don't need to use the same Nintendo Switch as the person who purchased the membership.
If someone I am playing with over online play uses voice chat, will I be automatically addded to the voice chat?
No, you will not be automatically added to voice chat in any situation. You can select yourself whether or not to join voice chat, regardless of whether other players have joined.
No, you can purchase Nintendo Switch Game Vouchers as many times as you want. However, you can hold up to a maximum of eight Nintendo Switch Game Vouchers at any one time.
When will I be able to redeem Nintendo Switch Game Vouchers for applicable games that are not yet released?