Disney Princess: Enchanting Storybooks
In this enchanting game you’ll also meet Opal, the Keeper of Colour: a very special fairy who is in charge of colouring the magical kingdoms each year. Sadly this year Opal’s magic spell has gone wrong and instead has taken all of the colour away! She’s going to need help to do a good job fixing things, and your creativity is just what the fairy ordered to bring all the colour back!
To help Opal you’ll need to wield your stylus as a Magic Brush and take part in over ten fun types of activities that will bring these enchanting tales to life. You’ll be painting by numbers, creating beautiful scenes with special stickers, following along with rhythms, matching sounds, playing musical tune-up, joining the dots, or colouring in beloved storybook pages with your Magic Brush! Restoring colour to the stories will see you helping brave Belle ride through the forest, creating Jasmine’s magic carpet, making lovely music for Cinderella, and much more.
There are 6 storybooks full of activities for you to discover, and as you work through the magical tales, the stories are read out to you so you can enjoy them all over again! You’ll also unlock enchanted tools to add to your creativity, like Belle’s Rose Petal Crayon and Rapunzel’s Watercolour Brush. Those magical books are sure to have some hidden secrets too - rumour has it that there are some special storybook pages featuring a certain Disney Princess with skin as white as snow, and lips as red as ripe apples for you to discover and colour too...
In the Colouring Book, you can shade in pages and scenes you’ve unlocked all over again, or just draw and colour to your heart’s content with Free Draw mode! Disney Princess: Enchanting Storybooks for Nintendo DS is the perfect game for any little ones who love fairytales and like to be creative!
Disney Princess: Enchanting Storybooks can also be played in 2D on Nintendo 3DS.