Namco and Game Republic's electrifying Dragon Ball Origins 2 (based on the world renowned and beloved manga created by Akira Toriyama) allows you to step into a world of wishes, gods and mythical powers with your Nintendo DS. Don the gi of our hero, Son Goku, and play through the key events in a story arc from the original series.
The only goal of the Red Ribbon Army is complete and utter world domination. To this end they seek the Dragon Balls - seven mystical stones of immense power that, when collected together, can summon a dragon god who will bring the bearer's every wish to pass. Co-ordinated by the fearsome Commander Red, the army's agents have been sent to every country of the world in the search for these artifacts; if they are found, their power will be bent and twisted towards the army's dark objective. Only those with disciplined hearts, minds and bodies have the will to oppose them.
Join Son Goku in his struggle against the tyranny of the Red Ribbon Army and his search for the Dragon Balls. But this exciting release for the Nintendo DS doesn't just allow you to play as that spiky headed fella, you can also play as other mighty specimens such as Krillin, Bulma and Yamcha. Each brawny character brings their own special abilities to the mix and you'll need to utilise all of their different strengths if you mean to triumph over your enemies.
Dragon Ball Origins 2 is the perfect action adventure for fans of the series and anyone who enjoys a combination of brave exploration, explosively charged fights and clever puzzles. To make your way through the eight multi-level episodes of the story you'll need to use your team's talents to discover treasure chests, overcome hordes of challenging enemies and collect items that will prove useful when it comes to the final throw down with the Red Ribbon Army. Responsive camera angles mean that you're always guaranteed the best view for the job: overhead shots give a clear view when jumping chasms and the perspective shifts to side-on view for boss fights to immerse you in the distinctive action style of the series.
Complete control is in your hands and you can choose between using standard button controls or taking hold of the action with the Touch Screen and stylus – either way you'll be laying justice down from above, letting loose overwhelming combo strikes and hurling Kamehameha in the name of defeating your foes. Playing the story on your own will unlock new stages that you can tackle with others too - the game features a co-operative multiplayer mode where you and a friend can challenge powerful opponents, battling your way past imposing bosses to the summit of Survival Tower.