EA Playground
You don’t have to be a kid to play the games of youth, thanks to EA Playground. The game turns your DS into a portable park with classic ball games, like dodgeball and basketball, and non-contact games like hopscotch and bug hunt. In addition, the game sports original games like Kicks, a football spin-off.
Through all the Touch Screen and microphone-enabled mini-games, play for the crown of Playground King! To be the leader of the pack, you’ll need to be the best of the best in the different Playground events. How’s your spitball shooting ability? Find out in the spitball challenge by blowing into the DS built-in microphone. With a game of hopscotch, you’ll jump from square to square, using the Touch Screen to tap in rhythm.
With up to three friends by your side, you can participate in a Playground free-for-all. When playing against other DS owners, you’ll be able to customise the rules and win conditions of each mini-game you play.