Enchanted Folk and the School of Wizardry
School was never meant to be this much fun! Enrol as a new student at the Magic Academy and any lingering memories of dull lessons and boring homework will be banished forever. You're all set to embark on an immersive, real-time adventure featuring a huge cast of weird and wonderful classmates, powerful spells to master and puzzles to solve as you strive to earn your Magician Licence and become the mightiest wizard of them all.
Lying between you and graduation are a wealth of challenges and a story that unfolds in an absorbing non-linear way. Depending on which of the game's 150 characters you befriend, different plot paths will open up. The game's 52 adventures can also be solved in a variety of ways, leaving it up to you how you want to proceed through the game. If that wasn’t enough, there's plenty of scope to personalise your school life to the max with 1500 fully customisable features, including clothes, furniture and accessories. Kit out your dorm room with the most stylish and unique décor and be the envy of all your friends.
Time flows in the game just as it does in real life and as the school term progresses, all sorts of new and exciting puzzles and problems will have to be dealt with, giving you the opportunity to gain items and enhance your magic skills. But it’s not all hard work - even aspiring wizards need to let their hair down, and your fellow students like nothing more than to gossip, trade tips on top spell-making techniques and exchange rumours of mysterious goings-on. When you’re not focussing on your studies, you can shop, go on dates and take up hobbies. You can also earn extra pocket money by working part-time for the local magic supplies shop.
In addition to the single-player story mode, you can also play with up to three other players in cooperative mode via Nintendo Wi-Fi Connection and even send your character to visit a friend's game in a "Study Abroad" scheme where they can pick up new magical skills. All of this magical excitement is waiting for you in Enchanted Folk and the School of Wizardry. The new term’s about to begin so pack your magic wand in your school bag and don't be late for class!