Final Fantasy IV, one of the most highly rated games of all time, makes its triumphant return on Nintendo DS. With improved 3D graphics and an inspiring remixed score, there has never been a better time to lose yourself in this masterpiece of interactive storytelling.
Four elemental Crystals, each possessing awesome power, lie scattered throughout the realm. Seduced by the promised power of the Crystals, the kingdom of Baron begins a campaign of violence and intimidation, hoping to seize them from peaceful neighbouring realms. The dark knight Cecil – Lord Captain of Baron’s elite force, the Red Wings – is ordered by his king to obtain the Crystals, but soon begins to question the monarch’s motives. Stricken with grief at his own actions, yet burdened by his loyalty to his country and his personal sense of honour, Cecil at last decides to turn from the path of darkness and destruction.
Enraged, the king accuses him of disloyalty, strips Cecil of his command, and sends him off to slay a mysterious beast that lurks in the nearby Valley of Mist. Cecil then embarks upon a fateful journey that will bring trials, betrayals, friendship, loss and self-discovery.
The game that broke the RPG mould with its innovative Active Time Battle (ATB) system has gained a host of new features whilst losing none of its original charm. The gameplay advances made possible by the DS hardware make for a deeper and richer experience, perfectly complementing this timeless tale of heroism, betrayal, redemption, love and magic.