Heroes of Mana
Take your place on the frontline for a war that will test your leadership skills to the limit! Heroes of Mana is a real-time strategy game that puts you in the role of general as you try to lead your troops to victory on the battlefield. Developed exclusively for Nintendo DS by the creators of the Final Fantasy series, Heroes of Mana will transport you to a fantastical world where only a combination of careful planning and quick thinking will be enough to hand you victory.
The game begins with the story of Roget and his companions – a group of soldiers from the Pedda region who are shot down during a reconnaissance mission. As it emerges that Roget and his fellow soldiers were actually targeted by their own superiors, a battle breaks out in which the few good soldiers remaining in the Peddan army must attempt to foil the evil ambitions of their own countrymen.
Featuring stunning artwork and a soundtrack to match, Heroes of Mana is controlled almost entirely on the Touch Screen; with the in-game action spreading over both screens of your DS. You will build bases, lead armies and battle the enemy all by simply tapping the Touch Screen with the stylus. There are 24 challenging chapters to play through in the game’s story mode, with another 40 single missions to keep you busy. Exploring battlefields and gathering precious resources will be essential for every battle you face if you are going to build a war-machine strong enough to overcome the enemy.
There’s also a chance to prove you are a true master strategist by battling a friend wirelessly via Multi-Card Play. Once you’ve steamrolled their army, you can go online using Nintendo Wi-Fi Connection and see if you stand shoulder to shoulder with the planet’s greatest generals in the Heroes Rankings. Immerse yourself in a fantasy world where only the bravest of leaders will have what it takes to become true heroes.