LEGO Indiana Jones: The Original Adventures
Head off on the adventure of a lifetime and assume the role of the world’s most famous archaeologist in LEGO Indiana Jones: The Original Adventures for Nintendo DS. Playing as all-round action hero Indy, you’ll revisit famous locations from the Indiana Jones movie trilogy - uncovering ancient secrets and laughing in the face of danger every step of the way.
Featuring iconic scenes from Indiana Jones and The Raiders of the Lost Ark, The Temple of Doom and The Last Crusade, LEGO Indiana Jones takes you to the heart of the epic blockbusters and uses the power of the DS to give you complete control over Dr. Jones’s adventures.
With a simple stroke of your stylus on the Touch Screen, Indy’s trusty whip can be used to attack or disarm foes, activate levers or swing across dangerous gaps. You can even inflate rubber dinghies by blowing into the DS microphone or pick up objects from your environment to use as impromptu weapons. Whether your quest leads you to the jungles of South America or the mountaintops of India, you can be sure there’s always an innovative solution to your problems!
Alongside the main platform-based action of the game, a collection of mini-games will give you a chance to experience more of the Indiana Jones magic. Whether you’re racking your brains with tricky puzzles or trying to survive whilst being dragged across the dusty ground behind a truck, every mini-game presents a new challenge to test both brain and brawn!