Prepare to encounter the most dangerous disease to ever plague the Mushroom Kingdom…prepare to face….the Blorbs! The victims suffer unstoppable inflation and subsequent rolling-around-like-a-giant-ball symptoms – it’s not only uncomfortable, it’s embarrassing! Luckily, help is on hand as the nation’s dynamic duo, Mario and Luigi are called in to puncture the pandemic.
Meanwhile…deep in the forest, the relentless rogue Bowser ingests a particularly mutated-looking mushroom after being assured of its Mario-bashing fungal properties. Duh! Fooled by a smarter tyrant, (in this case named Fawful), Bowser becomes instead a Koopa-shaped vacuum cleaner, and decides that if he can’t beat Mario and Luigi….he’ll eat them. Or at least swallow them.
So here we are. Mario and Luigi looking for a way out of Bowser’s body to banish the terrible curse of the roly-poly disease. Bowser en route to his castle in an attempt to protect it from the sinister Fawful. Fawful himself in the midst of hatching an evil plan to take over the entire Mushroom Kingdom! What can be done?