Nintendo presents: Style Boutique
Nintendo presents: Style Boutique challenges you to run your own fashion store as a style consultant, hand-pick your own stock, take part in Fashion Contests, choose new clothes from the online shop and even play against other consultants with multiplayer mode. Working your way up from shop assistant in a store, you can offer clothing advice and outfits for customers. With each customer having their own style and personality, you need to choose their clothes carefully to make a successful sale.
With invites to Fashion Contests in the Contest Hall appearing regularly in your diary, you can keep up with the latest fashion trends. Visit the Exhibition Hall where you can choose from over 10,000 items from 16 different brands and styles to place in your store in order to create the season’s ‘must-have’ trend. But remember, becoming a boutique owner requires great dedication, careful planning and hard work – get the right stock right otherwise you’ll be out of business.
As well as managing your own Nintendo presents: Style Boutique store, you also have a bachelorette pad full of the latest designs – from tartan to tulip skirts and high-top trainers to knee-high boots – spend hours choosing the right outfit whilst changing your hair and make-up to suit your fashion creation.
If the myriad of colour palettes in your hair and make-up kit don’t take your fancy, pop to the Hair Salon or Beautician for a make-over. With dozens of hairstyles, hair colours and highlights to choose from, you’ll be able to work the geisha look or go for a cropped pixie cut with ease. As for make-up, not only will you be spoilt for choice with lipstick, eye-shadow and mascara, but you can purchase coloured contact lenses and change the shape of your eyebrows! For inspiration, you can flick through magazines to get the ‘this season’s’ look.
With contests of various levels, pit your style savvy against other catwalk contestants for judges to debate and nominate a winner. If you win, you’ll receive an exclusive prize for your store, have your picture taken and the chance to contribute to ‘Nuances’, Nintendo presents: Style Boutique’s own magazine full of the latest trends and fashion tips.