Pippa Funnell 2: Farm Adventures
You will have care for up to three different and unique foals, raising them to adulthood and doing everything from brushing and washing them to cleaning out their stables. It will also be up to you to turn them into champions by training them to learn new skills before riding them in cross, jump and dressage events around the world. When you go into competition, you’ll have a 3D view of the course as you try to navigate your way to victory.
The DS microphone means you can talk to your horses and watch them respond, while the option of interacting with Pet Vet 2 DS allows you to send sick horses to the vet and unlock special new treats like saddles and brushes in the process.
As well as letting you look after every detail of running your own stable, Pippa Funnell 2: Farm Adventures features a strong storyline that sees you trying to help your friend Kevin; an injured horse rider whose ranch in the south of France will be closed unless you can win events and earn the money needed to keep it open. So saddle up and prepare to prove your worth as an all-round horse expert!