Top Spin 3
Whether your goal is to dominate on tour, ace your friends or improve your skills in fun mini-games, you’ll find Top Spin 3 for Nintendo DS is a winner.
Top Spin 3 serves up realistic tennis, letting you immerse yourself as one of the world’s top-ranked pros and come out swinging against the tour’s best players on the world’s most famous courts. You’ll play as and against the likes of Roger Federer, Maria Sharapova, Andy Murray, Andy Roddick and 12 more masters of the court. Get ready for epic, five-set matches in such famed events as the French Open, U.S. Open and Australian Open. There are 10 real-world venues featured in the game.
In addition to playing as a pro, you can create your own tennis character, fully customising the player’s clothes, look, equipment and more. Just looking good, however, isn’t going to win you any championships. You’ll need to put on a show of timing, finesse and strategy to defeat the best. Whether you play as a real-world pro or a created character, you’ll get that opportunity to become number one in Career Mode. Fully immerse yourself in an ambitious rise through the ranks complete with coaches, training, events and major tournaments.
If the tour isn’t your thing, you can always take to the court as your favourite player and play an exhibition match or use the wireless capabilities of the DS to play a match against a friend. Plus, Top Spin 3 features several mini-games to help you improve your technique.
Whether you like to stand behind the baseline and test your opponent’s stamina or be aggressive at the net in a quest for a quick point, you’ll enjoy an authentic tennis experience in Top Spin 3.