Ikaruga
It works like this: you control an experimental fighter craft, the Ikaruga, which is capable of switching energy polarities (black or white) at the press of a button. Each enemy fires either black or white energy, so you're constantly switching polarities to absorb the correct colour, while avoiding the opposite colour. And you must do all this while blasting the bad guys with your ship's powerful lasers.