Small, cute and desirable - that's Nintendo GameCube. Released in purple, black and special edition colours, Nintendo GameCube's unique design and compact shape (11.4cm x 15cm x 16cm) is symbolic of Nintendo's commitment to keeping originality and innovation alive in videogames.
With a main processor co-developed by IBM and a graphics chip designed in conjunction with ATI, Nintendo GameCube is stuffed to the gills with games-playing punch - giving Nintendo GameCube titles dazzling visuals to light up your whole living room. Throw in CD-quality music and sounds, and Nintendo GameCube has the audio-visual power to send chills down your spine.
Nintendo GameCube and Game Boy Advance aren't just world-beating systems in their own right - by hooking them together with the Game Boy Advance Cable, you'll open the door to a breathtaking world of new videogame experiences. Depending on the game, you'll be able to swap data, unlock new game levels, or use the Game Boy Advance as an input device.
Nintendo GameCube has been designed purely to play games. Game series like Mario, Zelda, Donkey Kong and Metroid are made only by Nintendo, for Nintendo systems. And with a huge complement of third-party developers contributing to a long list of tip-top titles, Nintendo GameCube is the system of choice for gamers wanting maximum merriment for their money.
Looks can be deceiving. The Nintendo GameCube Game Disc might be only three inches wide - but there's a whopping 1.5 Gigabytes of information packed onto that diminutive disc. And because Nintendo's technical wizards have given our first non-cartridge console the ability to suck data off the disc at lightning-fast speeds, games load onto your screen quicker than you can say, "Mama mia!"
The Nintendo GameCube Controller gives you super-precise control over every game. An intuitive button layout - including a satisfyingly chunky main button - makes finding your way around the Nintendo GameCube Controller a cinch. Two analogue Control Sticks, twin analogue shoulder buttons and a built-in rumble feature complete the flawlessly ergonomic package. See the Accessories section for details on the WaveBird Wireless Controller.
With the Broadband Adapter for Nintendo GameCube you can play titles like Sega's Phantasy Star Online Episode I & II online with your friends, but you can also make splitscreen multiplayer a thing of the past by linking multiple consoles together for a heated tournament of Mario Kart: Double Dash!!