Metroid Prime
The Space Pirates may be up to their old tricks but Metroid-hunter Samus Aran has a new look on life. For the first time, you'll see through Samus's eyes as she embarks on a whole new adventure - continuing the gripping story that has spanned three generations of Nintendo systems.
If you're unfamiliar with the story so far, here's an update. Samus first stopped the evil Space Pirates and Mother Brain from amassing an army of Metroids on the planet Zebes, in Metroid for the NES. Then she was called on to finish the job on planet SR388, in Metroid II for the Game Boy, ultimately ridding the universe of all but a single Metroid larva. In Super Metroid, for Super Nintendo, Samus thwarted Mother Brain's attempt to snatch the captive Metroid larva from scientists on Ceres.
This eagerly-awaited fourth chapter begins in true Metroid style - as Samus's ship docks at a dangerous-looking derelict spaceship. But before long she'll be venturing onto the vast worlds of planet Tallon IV in search of those Metroid-stealing Space Pirates.
Metroid Prime combines the great gun-blasting gameplay you've come to expect from the Metroid series with incredible graphics that switch seamlessly between first-person and third-person perspectives. And that's not all. Samus can select from two visor modes: combat and scan, to battle and explore her way through the dangerous world of Tallon IV. Plus, Metroid Prime features many familiar weapons from Metroid history, like the Wave Beam and Freeze Beam, plus some all-new armaments. But you'll need more than just an itchy trigger finger to win this battle. You must call on all of Samus's skills, including special suits that activate new abilities, and the ever-present Morph Ball, to search out every secret.
With an amazing mix of gun-blasting, puzzle-solving gameplay and state-of-the-art graphics, Metroid Prime will blow you away!