Super Smash Bros. Melee
Nintendo's all-star cast of combatants is back, along with a new batch of brawlers ready to tear it up on Nintendo GameCube. Super Smash Bros. Melee is the ultimate four-player fighting game with unpredictable action and non-stop animated onslaughts.
The most striking aspect of Super Smash Bros. Melee is its incredible visuals. Mario's overalls are detailed down to the rivets, and Princess Peach's dress flutters in the breeze with amazing realism. Special attacks take full advantage of Nintendo GameCube's potential for spectacular lighting effects, and the GameCube handles all of this at 60 frames per second without even breaking into a sweat.
If you're worried that Super Smash Bros. Melee might stray too far from the gameplay mechanics found in the original Smash Bros., stop stressing, the basic premise is the same. Characters duke it out in interactive environments, using special attacks and various items to knock each other into the abyss. Some new defensive techniques add an even deeper level of complexity to the combat.
New to Melee is the ability to dodge attacks and projectiles. All characters can execute a mid-air dodge, or lean away from danger while standing on the ground. Also, you can catch most thrown items by pressing the A Button just before the object hits your fighter. All characters can execute a move similar to Fox's reflector shield by pressing the shield button just before a projectile hits.
In addition to traditional battle royal matches, players can select all-new ways to play like Coin Mode (bash players, collect coins), Tournament Mode (up to 64 players), and lots more.