This epic Legend of Zelda adventure begins with our hero in the midst of a family crisis. Link's peaceful life on a tiny island is shattered one fateful day when his beloved sister is snatched by a huge, menacing bird. Naturally, the sword and shield-wielding hero follows in hot pursuit. His search sets in motion an epic adventure across strange lands and high seas, as Link searches for clues to his sister's whereabouts.
Featuring a unique animation style, The Legend of Zelda: The Wind Waker expands on the revolutionary gameplay seen in Ocarina of Time and Majora's Mask for Nintendo 64, offering a distinctive Legend of Zelda experience. You'll see characters' expressions change as they laugh, cry, or show anger and surprise, with a variety of lively actions bringing them to life. Plus, Link's world has never seemed so atmospheric. Amazing effects like flickering fire, shadows and smoke make you feel even closer to the action.
Naturally, the great Zelda gameplay is at The Wind Waker's core. Link can slash with his sword (including a mighty spin attack), deflect blows with his shield, swing across gaps, and pick up weapons that his enemies have dropped. Additionally, The Legend of Zelda: The Wind Waker features the incredibly intuitive control system that Zelda gamers have come to expect from the beloved series.