Klaus is a 2D puzzle platformer with a self-aware narrative. Its design takes inspiration from classics games combined with a tense and emotionally engaging story.
Klaus discovers his identity while trying to escape from a mysterious basement. It‘s a self-discovery journey in which Klaus will remember his past through interactive memories. Each memory is playable in a unique way with different mechanics than other sections of the game. Just like in real life, the dreamy worlds of the memories don’t follow the same rules of the rest of the game.